Oferta

Ruchoma Dystrybucja

Rynek wiejski to skarb dla każdego handlowca. To wielkie pieniądze, po które tylko "trzeba się schylić".

O czym mówimy?

- 15 milionów ludzi
- 2,2 miliony gospodarstw

Blisko 40% potencjalnych klientów na terenie Polski to osoby zamieszkujące tereny wiejskie. Co to oznacza dla przedsiębiorstwa? Co to oznacza dla każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą w Polsce? Co to oznacza dla każdego, kto chce prowadzić działalność gospodarczą w Polsce?
Jest to ogromna szansa na zdobycie tego niezauważanego dotąd rynku. Jest to szansa na dywersyfikację posiadanych już rynków zbytu. Mimo przyrostu stanu posiadania zasobów ziemi przez gospodarstwa największe, nadal polskie rolnictwo charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem gospodarstw. Dominującą rolę w rolnictwie polskim posiadają gospodarstwa rolne małe i średnie obszarowo. Stanowią one blisko 63 % gospodarstw sektora rolnego w Polsce. Średnia wielkość polskiego gospodarstwa w roku 2006 oszacowana została przez GUS na 7,6 ha. Oznacza to, że aby dotrzeć do tych kilkunastu milionów klientów, potrzebne jest odpowiednie narzędzie. Takie narzędzie to System Ruchomej Dystrybucji. Jeśli jest ono skutecznie i odpowiednio zastosowane, stanowi niesamowitą machinę do zdobywania rynku.

Rynek wiejski jest bardzo specyficzny. Jego gruntowna znajomość daje gwarancję odniesienia sukcesu. Olszewski & Kunikowski Sp. J. od ponad 10 lat ma kontakt z rynkiem wiejskim. Nasza firma stworzyła m. in. unikalne systemy pozyskiwania klientów. Powstały specjalne projekty szkoleniowe dla handlowców, pozwalające na zastosowanie odpowiednich technik sprzedaży do klientów, jakimi są rolnicy. Nieumiejętne podejście do sposobów pozyskiwania klientów zniechęciło wiele firm, które próbowały już samodzielnie działać na rynku wiejskim.
Kierując swoje działania na rynek wiejski należy zdać sobie sprawę, że poza wiedzą, jaką posiadają konsultanci Olszewski & Kunikowski Sp. J. dzisiaj jest odpowiedni moment na stworzenie strategii zdobycia rynku wiejskiego. Po wejściu Polski do struktur Unii Europejskiej rynek wiejski otrzymał niezwykle wielki zastrzyk pieniędzy. Tylko dopłaty bezpośrednie, to kwota 8 miliardów złotych, którą w większości przeznaczana jest na konsumpcję.

Inny strumień pieniądza to Program Rozwoju Obszarów wiejskich. Do 31 marca 2007 roku wypłacono polskim rolnikom blisko 20 miliardów złotych. Kwoty te przeznaczone na inwestycję zwiększą w przyszłości wielkość konsumpcji na rynku wiejskim.
Na rynku wiejskim rośnie nie tylko konsumpcja. Dobrym prognostykiem jest również wzrost środków przeznaczanych na inwestycje; banki współpracujące z Agencją Rozwoju i Modernizacji Wsi mają dodatkową możliwość prowadzenia akcji kredytowej na preferencyjnych warunkach (w 2004 r. udzielono 20 tys. kredytów inwestycyjnych z dopłatą Agencji do oprocentowania).

W tradycyjnym sklepie zachęcamy klientów do przybycia, czyli stosujemy "technikę przyciągania" klienta (tzw. 'Pull'). Na rynku wiejskim nakłady ponoszone na tę właśnie technikę są znikome i ograniczają się do wydatków związanych z pobudowaniem lub wydzierżawieniem sklepu. Bardzo łatwo jest przy tym o konkurenta o porównywalnym potencjale rynkowym. Dlatego, według opinii Olszewski & Kunikowski Sp. J., firmy specjalizującej się w doradztwie podmiotom działającym na rynku wiejskim, najbardziej skuteczną techniką pozyskiwania klienta jest technika bezpośredniego docierania do klienta, zwana techniką wypychania (tzw. 'Push'). Olszewski & Kunikowski Sp. J. oferują kompletne projekty sprzedaży oparte na tej technice, nazywając taki system Ruchomą Dystrybucją.

Ruchoma Dystrybucja to system sprzedaży polegający na bezpośrednim docieraniu do odbiorców. W systemie minimalizuje się odległość, jaką klient musi pokonać, aby dokonać zakupu. Taka forma sprzedaży jest bardzo skuteczna. Jest to system dynamiczny. To nie sklep czeka na klienta, to klient czeka na sklep. Ważnym zadaniem jest wykształcenie w naszych klientach przyzwyczajenia do zakupu naszych produktów w ściśle określonym czasie. Wtedy, opierając się na prostym w ekonomi efekcie skali, jedynym sklepem zaopatrującym kilka, bądź kilkadziesiąt miejscowości, będzie nasz "Ruchomy Sklep".

Techniki Sprzedaży dla rynku wiejskiego

Specyfika obyczajowa, kulturowa oraz wykształcenie polskiego rolnika sprawia, że skuteczny handlowiec działający na rynku wiejskim musi posiąść wiedzę o odrębnych sposobach i metodach pozyskiwania klienta. Szkolenia są zamknięte. Terminy oraz miejsca szkoleń ustalane są indywidualnie z zamawiającym.

Badania rynku wiejskiego

Rynek wiejski to bardzo specyficzna grupa klientów. Dlatego też dla naszych klientów przygotowaną mamy ofertę badań marketingowych, których celem jest dostarczenie informacji przydatnych przy konstruowaniu strategii ogólnej, strategii segmentacji, strategii marketingowych (produktowych, cenowych, dystrybucji, komunikacji) oraz programów operacyjnych firm, chcących powiększyć bazę klientów i poprawić swoją pozycję w sektorze rolnym.

Struktura rynku wiejskiego

Powierzchnia użytków rolnych

Liczba gospodarstw rolnych w Polsce

% gospodarstw rolnych w Polsce

Do 5 ha

1 280 400

58,2%

5,1 - 15 ha

688 600

31,3%

Pow. 15 ha

231 000

10,5%

RAZEM

2 200 000

100,0%



W oparciu o dokładną strukturę rynku wiejskiego jesteśmy w stanie zrealizować badania rynkowe, które będą odpowiadać specyficznym potrzebom klientów. Badania mogą dotyczyć różnych dziedzin: maszyn rolnych, pojazdów samochodowych, produktów konsumpcyjnych, usług finansowych itd.

projekt i wykonanie: twentyfingers.pl

Copyright © 2004-2024 Olszewski & Kunikowski Sp. J. Wszystkie Prawa Zastrzeżone